Metodik prevence

Prevence rizikového chování
Školní metodička prevence

Mgr. Eva Cohornová

Kontakty:

Telefon: 733 511 938

E-mail: eva.cohornova@skolynome.cz

Konzultace

Po předběžné domluvě.

Školní metodička prevence
 pro mimoškolní výchovu

Kamila Košnar Valterová

Kontakty:

Telefon: 731 443 912

E-mail: kamila.valterova@skolynome.cz

Konzultace

Po předběžné domluvě.

Důvodem primární prevence rizikového chování na naší škole (obecně na školách v celé ČR) je to, že značné části dětí a mládeže se z různých důvodů nedaří přiměřeně a odpovědně se vyrovnávat s osobními problémy a sociálními požadavky, nejrůznějšími konflikty i školními nároky. Stres, ve kterém žijí, řeší neadekvátním způsobem, stávají se nebezpečnými sobě i svému okolí. V rámci prevence se proto zaměřujeme na negativní sociální jevy, které mohou ohrožovat naše žáky.

Jsou to především:
  • záškoláctví,
  • kyberšikana,
  • šikanování, vandalismu a další formy násilného chování,
  • nelátkové závislosti (mobilní telefony, sociální sítě),
  • drogové závislosti, alkoholismu a kouření,
  • kriminalita a delikvence,
  • xenofobie, rasismu, intolerance,
  • poruchy příjmu potravy, sebepoškozování,
  • rizikové sporty a rizikové chování v dopravě.
 
Aktivity v rámci prevence mají čtyři základní roviny:
  • práce s třídním kolektivem,
  • vzájemná spolupráce s pracovníky školy (spolupráce mezi kolegy, spolupráce pedagogů s žáky),
  • spolupráce s rodinou,
  • spolupráce s odborníky a orgány státní správy.

 

S čím se tedy na mne můžete obrátit?

Problémy, které spadají do mé kompetence:

  • nezdravé vztahy v kolektivu třídy a mezi žáky školy,
  • experimenty žáků s návykovými látkami,
  • vandalismus, krádeže, ničení osobních věcí žáků ve škole,
  • fyzické a psychické ubližování a slovní napadání žáků ve škole,
  • kyberšikana mezi žáky školy,
  • projevy rasové a menšinové intolerance ve škole,
  • případně další problémy, které ovlivňují výchovu a vzdělávání žáků.
 
Prosím, obracejte se na nás se záležitostmi, které vnímáte jako problematické, abychom mohli hned v zárodku zachytit jakékoliv nezdravé projevy v prostředí třídy či celé školy.