70

titulní

Žáci ZŠ Krčín se svými učiteli opět u nás na průmce.

Tentokrát to byli žáci 6. a 7. tříd, kteří si v učebně polytechniky vyzkoušeli, jak je snadné, nebo obtížné složit něco z polytechnické stavebnice Fischertechnik. Během několika minut tak vznikaly auta, motorky, houpačky, letadla a také různé převody a zdvihací mechanismy. Pro zájemce byla připravena i možnost naprogramovat jednoduchého robota Edison.

V učebně grafického designu se žáci vůbec nebáli pustit se do stejně náročné práce jako jejich starší spolužáci, kteří u nás byli před dvěma týdny.

Opět se potvrdilo staré a známé, že čím je člověk mladší, tím větší má zájem objevovat nové horizonty, posouvat hranice a nebát se skočit do neznáma. V tomto případě do zcela nového světa 3D modelování a 3D tisku.

Hrací kostka, která se prostřednictví dětských rukou ovládajících počítačovou myš virtuálně zrodila, jenom potvrzuje to, že děti mají obrovský potenciál prostorové představivosti, kreativity a technického myšlení. Těšíme se, že tento neomezený svět fantazie našich mladých hostů, který se projevil v 3D modelování a 3D tisku, budeme moci v budoucnu formovat a posouvat směrem k dokonalosti.

V učebně automatizace byli žáci rozděleni do tří skupin. Na stanovišti automatizace se podle zadaného schématu snažili rozpohybovat píst. Jednalo se o pneumatickou automatizaci založenou na využití stlačeného vzduchu. Na dalším stanovišti kontrola měření si žáci vyzkoušeli výstupní kontrolu výrobku. Kontrolovali jednotlivé rozměry, naměřené hodnoty zadávali do tabletů, pracovali tak i s moderní digitální technologií. Na posledním stanovišti 3D tisk se dozvěděli, co je 3D tisk, kde se využívá, a poté si mohli také něco sami vytisknout. Na všech stanovištích se žákům ze základní školy věnovali naši studenti, což bereme jako největší benefit. Žáci jejich výklad naprosto „hltali“ a můžeme říci, že jsme pro získání nových poznatků využili vrstevnického učení.

A do třetice se těšíme na děti z mateřské školy:-).

Přihlášení do systému